April 20, 2012

Xəyalpərəstin “özünə” ünvanladığı məktub



Salam   “Mən”,
Sənə gəlmək istədikdə fikirlərimə körpü salıb onları bir-birinə bağlaya bilmirəm.  Ən uzun və dolanbaclı yolu seçirəm sənə gəlmək üçün. Çünki olduğunu düşündüyüm yerə vaxtından əvvəl çatıb səni orada tapmayaraq daha tez üzülmək istəmirəm. Uzaq yolla fırlanıb dolanaraq gəlirəm ki, heç olmasa qət edəcəyim yoldan və sərf edəcəyim vaxtdan həzz alıb səni sənsiz anlamağa, yaşamağa çalışım.
Hiss və həyəcanlarım bir-birinə qarışıb bir vilayət yaradıbsa içimdə, onları birləşdirəcək körpünü sənin adınla salmışam. Ona görə də hisslərimdən qısa, fikirlərimdən, onları necə payladığımdan, hansına daha çox, hansına daha az yer ayırdığımdan ətraflı danışacağam. Bilirəm, sən öz adını daşıyan körpüdən xəbər tutduğun üçün onun üstündə gəzməyə, onun haqqında öyrənməyə daha çox həvəslisən. Ancaq sən bir az intizarda qal ki, hesablaşmış olaq,  sən də məni bu böyüklükdə vilayətin dərvişi etdiyinə görə vicdan əzabı çəkmiş olma.
Mənim ağlım bəzən hisslərimin əsirliyindən üçüncü bir ağlın atdığı atmacayla ayılır. O atmaca məni xəyalpərəst olmaqda, təxəyyülümün məhsullarına  daha çox  yer ayırmaqda qınamış olur. Sən bunu mənə yaraşdırarsan, mən isə razılaşa bilmirəm. O an atmacanın sahibinə verəcəyim cavab hisslərimin yaratdığı tıxacdan dolayı  dilimə  gec gəlib çatır. Ona demək istərdim ki, sənin reallıqda yaşayaraq ifadə etməyə söz tapa bilmədiklərin mənim təxəyyülümdə öz əksini tapır və mən ona təxəyyülün əlifbasıyla sözlər biçirəm, hansı ki, nəticədə sənin anlamadığın , “xəyal məhsulu” adlandırdığın bir dil ərsəyə gətirir. Sənə görə heyfslənirəm, çünki həm reallığı ifadə etmək üçün öz dilini yaxşı bilmir, reallığın yükü  altında qalırsan, həm də reallıqdan daha iddialı, daha güclü görünməyə çalışırsan. Sənin bu halını uşaq vaxtı kiçik qardaşımla yaşıd olan və aralarında dava düşərkən qardaşıma təpik atıb özü yıxılan qonşu uşağına bənzədirəm. Özüm isə o uşağın bacısına heç vaxt bənzəməmişəm. Ondan bir-iki yaş böyük olsam da, indiyə kimi o qıza qarşı bir laqeydlik, adı yadıma düşərkən qəribə bir sevimsizlik oyanır içimdə. Uşaqlıqdan bəlli idi ki, onunla fərqli dünyaların adamlarıyıq. Bunu mənə ən sərt şəkildə aydın edən də, ailə üzvlərimdən bəzilərinin (ikinci dərəcəlilərdən bəzilərinin) mən ev işlərinə maraq göstərməzkən, əlimə aldığım bir çox şeyi ehtiyatsızlıqla qırarkən o qızı nümunə gətirmələri idi: “Bax, Leyla səndən də balacadır ancaq qonaq-qara yola salmağı, paltar ütüləməyi, ev silməyi səndən yaxşı bacarır. Anası evə gələndə o artıq ev işlərinin çoxunu etmiş olur. Heç gör evdən o iki uşağın  səsi gəlir? Siz  isə bir-birinizi qırmaqdan başqa bir şey bacarmırsınız. Sən də qardaşın kimi bütün günü futbol, qaçdı-tutdu oynamaqla, velosiped sürməklə, daşa-divara, ağaca dırmaşmaqla məşğulsan. Gərək anan səni oğlan doğaydı.... və s.”  Bu bir abzaslıq cümlələr beynimin bir küncündə üstü tozlanmış bir rəsm kimi qorunub. Hər dəfə də o qız yadıma düşəndə bu rəsmin tozu silinir və o qıza qarşı olan sevgisizliyimin qaynağı ortaya çıxır. Yəqin eyni hissləri qardaşım da yaşayır. Ona da  qəzəbli olduğunu göstərmək üçün dilini çıxararaq təpik atıb yıxılan həmin uşağı anasının sözünə baxmaqda, bacısıyla dalaşmamaqda, az pul xərclətməkdə nümunə gətirirdilər. Nümunə gətirənləri də qınamıram. Böyüklər kiçiklərdən nümunə gətirərkən onların böyüklərə yaxın xüsusiyyətlərinə istinad edirdilər. Biz isə uşaq olduğumuza görə nümunəvi uşaqları oynadığımız oyunlarla tanıyırdıq. O vaxtı “tanımaq” sözünü o qədər dərk etməsək də, xoşlamaq” ya da “xoşlamamaq” sözlərini işlədirdik. Hiss edirdim ki, həm qardaşım, həm də mən, təpik atıb yıxılan, gizlənpaç oynarkən gözünü bərk-bərk yummaq əvəzinə cığallıq edib bir gözüylə də gizlənənləri güdən, məhəllədə səslərini başlarına atıb qışqırdıqlarına görə danlandıqda günahı nəzərəçarpmaz və eşidilməz bir şəkildə bizim boynumuza atan, qonşunun maşınını cızıb ortalıqdan yox olma məharətinə sevininən uşaqları xoşlamırıq.
Sənin uşaqlığından xəbərim yoxdu, böyüklüyün isə mənə məhləmizdəki o uşaqlığı xatırladır. Burdan heç bir əlavə anlam çıxarma. Ona görə ki, sənə qarşı hiss etdiklərim uşaq vaxtı sözdə ifadəsini tapa bilsəydi, bəlkə mən o uşaqlara qarşı da ürəyimdə sevgi tapardım. Lakin, gördüyün kimi sənin bəxtin gətirib və sən sevilənlər siyahısındasan. Qardaşımın mənim içimdəki bu vilayətdən xəbəri yoxdur. Əgər oranı gəzmiş ola bilsəydi, səni məndən daha düzgün qiymətləndirərdi. Əminəm ki, ona ipucu versəydim, o da səni uşaq vaxtı sevmədiyi qonşu oğluna bənzədər və  sevməzdi. Onun gözləri əslində, bu vilayəti gəzmə şansı olan hər kəs üçün real baxan yəni “görən” gözlər olardı, onun hiss etdiklərini hər kəs doğru sayar, ona haqq qazandırıb məni kor olmaqda qınayardılar. Bu reallıq onun çiyninə bacısını qoruya bilmədiyini düşündüyü üçün yük salar, bacısı olaraq mən isə reallığın bu yükünü hiss etməzdim. Qardaşım və onun kimi məni qınayan hər kəs də bu yükü hiss etmədiyim üçün məni key adlandırar, heç kəs deməzdi ki, “Onun da çiynində eyni yük var, ancaq təxəyyülündəki vilayət o yükü daşımağa ona  kömək edir”. Bunu eşitmək ümidim indi də yoxdu. Çünki reallıq belə gözəl və açıqlayıcı cümlələrlə insanları nadir hallarda sevindirir. Məsələn, bir çoxları, sağ ikən yadlarına düşməyən insan öldükdə, onu anmaq üçün, qarşısındakını tərifləsə arzu etdiyi bir çox şeyə sahib ola biləcəyini düşündükləri üçün  özləri də gözləmədən təmənnalı natiqə çevrilirlər. Belə insanlar anlamazlar ki, mənim təxəyyülüm elə reallığın istifadə hətta istismar edib-edib bir kənara tulladığı, ya da su qiymətinə satdığı ləvazimatlarla (hisslər, fikirlər, sözlər və s.) öz vilayətini salıb. “Tulladığımız əşyaları başqa biri götürəndə, o əşyalar bizim gözümüzdə anında dəyər qazanır”-məni qınayanlarda oyanan bu sonrakı peşmançılıq hissinə görə onları qınamazdım. Bəlkə mən də olsaydım, eyni münasibətlə çıxardım öz qarşıma. Amma mən bir şeyi etməzdim: oyanan qısqanclığımın səsini heç vaxt, başqasının ilhamını öldürmək üçün qaldırmazdım. İlham mücərrəd məfhum olsa da, onun ölümü də insanın ölümü kimi konkret şəkil alır. O şəklin də başı, gözü, əli və ayağı olur və adına “ruh” deyilir. Qısacası, desələr ki, “Qurduğun təxəyyül vilayətini dağıt!”, o cümlənin yanına mötərizə açıb qeyd edəcəm ki, “Bizim tulladıqlarımızı da bizə qaytar!” - deməyi unutdunuz.  Halbuki, orada  gəzərkən, o vilayəti qarış-qarış tapdalayarkən mənim zövqümə necə də heyran idilər, orada gəzməkdən, onunla tanış olmaqdan necə də sərxoş olmuşdular. Turist olduqlarında həyəcanlı, mehriban, dəyərverən kəslər olsalar da, öz reallıqlarına qayıtdıqdan sonra  dırnaqarası “mühafizəkar” kəslərə çevrildilər. Mənim istər reallığım, istərsə də təxəyyülüm bugünə kimi heç vaxt “dırnağarası” nə isə hiss etməyib. Mən həm reallıqda, həm də təxəyyüldə dırnaq içərisinə sığmayan mühafizəkar olmuşam. Sənə bir gün “mühafizəkar” sözünü də açıqlayacam. Hələlik isə onu vətənində daşıdığı anlamdan uzaqlaşdır və görsən ki, heç bir anlam çıxara bilmədin, bu abzası yenidən oxu.
Bu gün eşitdim ki, reallıq şəhərinizdə “Skaladrom” açılıb. Yəni dağa dırmaşmaq xəyalında olanlar üçün heç olmasa divara dırmaşaraq alpinist hissi yaşamağı təmin edəcək bir yer açılıb. Bu xəbərdən həyəcanlandım və bu həyəcanımı bir neçə iş yoldaşımla paylaşdım. Bilirsən həyəcanımı nə ilə öldürməyə çalışdılar? Ölümlə. Onlardan birinin ağzından çıxan cümlə ilə səni tanış edim: “ Aaa...Bir nəfər var imiş, alpinizm həvəskarı, o bu skaladromda divara dırmaşarkən ip qırıldığına görə yıxılıb ölüb. Təhlükəlidi eee...” Bu cümlə məni o qədər qıcıqlandırdı ki, bundan öncə o insanın fikir vermədiyim ləhcəsindən də qıcıqlandım. Qarşılığında mən də dedim ki, “ Bəs sən eşitməmisən ki, “ölüm adını bədnam etmir”? Siz tərəflərdə belə misal olmayıb? Hm... Kim deyir ki, o adam düz yolda getsə, həmin gün sağ qalacaqdı? O ipi özü kəsib ölməyib ki, ya da ondan öncə başqa biri ilə də belə bir şey olmamışdı ki, indi də skaladroma qarşı məndə etibarsızlıq yaransın...” Ofisə çatdığımıza görə maşında başlanan bu söhbəti davam etdirə bilmədim. Maşından endim və sürətli addımlarla dediklərimi anlamadıqlarına əmin olduğum o insanlardan uzaqlaşdım.
Sənə də bu məktubu skaladroma baş çəkdikdən sonra yazmaq istərdim. Təəssüf ki, qələmimə mürəkkəb gəlsə də, cibimə bu ziyarəti qarşılayacaq bərəkət  hələ gəlməyib (məni az-çox tanıyırsansa, anlamış olarsan  ki, mən oraya bir-iki dəfə getməklə kifayətlənmiş olmayacam) Ziyarət etdikdən sonra yəqin ki, sənə daha yazmaram. Belə şeyləri çox gözləyəndə və gecikmiş şəkliylə yaşayanda həyəcanı o qədər də qalmır, ləzzətini də o qədər hiss etmirsən ki, ilhamlanıb yaşadıqlarını məktuba tökəsən. Belə çıxacaq ki, skaladroma gedib pul əvəzinə ümidimi xərcləmiş olacam. Olsun. Xərclənən ümid də bəzən həyəcan yaşadır. Bəlkə də bəzən həyəcanlandıran divara dırmaşmaq yox,  yüksək tutduğun gözləntilərinin ən aşağı səviyyədə sənin qarşına çıxması olur. Bəzən də aşağı tutduğun gözləntilərin ən yüksək səviyyədə həyata keçmiş olur, bu hal isə hazırda mənim anlatdıqlarıma aid deyil.
Qeyd: Sənə gələn yolu nə qədər  uzadıramsa uzadım, nə qədər çox zaman israf edirəmsə edim, bilirəm ki, sənin olduğun yerə çatdıqda səni görsəm, gözləntimin ən üst səviyyəsini yaşayacam, həyəcanımı itirməyəcək, ağzım inanılmaz ləzzət dadacaq və nə qədər çox ilhamlansam da, onları kağıza tökməyəcəm, ki içimdə yaşananları sözlər gəmirib parça-parça çölə çıxarmasınlar. Sözlər çox böyük müəllim, ən yaxın dost olsalar da, bəzən  güllə kimi beyninin bir tərəfindən girdikdə qan az çıxarıb, digər tərəfindən çıxanda beyninin yarısını çölə çıxarmış olurlar. Məcburən ölürsən. Səni yeni tapmışkən, ölmək istəməzdim.
Təbiətim kimi ilhamım da sabit deyil. Daha  doğrusu, özünü göstərmək istəyib-istəmədiyini mənə həmişə hiss etdirmir. Bəzən qələmi alıram əlimə, yazmaq ehtiyacı duyuram, o isə bir kəliməyə belə mürəkkəb qatdırmır. Bəzən  heç özüm xatırlamıram nə vaxt qələmi əlimə alıb bir neçə səhifə yazmışam. Bəzən də tam yazının şirin yerindəykən, qələmim dayanır. İnad etməyin xeyri olmur, yazmaq istəmir ki, istəmir. Əgər hiss etsən ki, bu məktub da ani bitib, cavab yazmağa tələs. Tələs ki, mən də sənin cavabın qarşısında susmamaq məcburiyyəti hesab edib ilhamımdan xahiş edim ki, məni qürurumun yanında  pis vəziyyətdə qoymasın. Bilirəm, sənin əlin yaxşı qələm tutmur, lakin çalış ki, nöqtədən, vergüldən, nidadan, sualdan bir şey cızıb göndərəsən. Narahat olma, hansı cümlələrin yekunu olduqlarına mən özüm qərar verə bilərəm.
Mənim baxdığım pəncərədə bir naxış var ki, hər dəfə baxanda zövqümü korlayır. Fikir vermişəm ki, başqalarının dilini acı edən sözlər- bəzən mənim ağlımdan keçən ancaq susduğum ifadələr olur. Onların dilindən çıxanda necə də iyrənc və haqsız görünür bu ifadələr! Başqa dillərdən o ifadələr süzüldükdə, onları necə ağlımın ucundan keçirə bilmişəm deyə özümdən şikayətlənirəm. Ardınca isə eyni insanların ağzından elə sözlər çölə atılır ki, deyirsən bu sözlər belə adi, rəngsiz bir şəraitdə ağızdan çıxmağa layiq deyildilər. Bu mühit o sözlərin səmimiliyinə də şübhə yaradır. Axı mən mühiti yaxşı tanıyıram, bilirəm ki, o izn verməz mənim rəngsiz dünyamı təxəyyülümdə də, reallıqda da  rəngli sözlər canlandırsın. O mühit xudbinliyin soyadıdır, dəyişmir, dəyişdirilmək üçün insanları yoldan çıxarır, aldadıcı ilhamlar verir, müvəqqəti dəyişir, sonra ya daha bərbad şəkil alır, ya da az da olsa əvvəlki şəklini xatırladır,  tamamilə isə heç vaxt dəyişmir.
Uşaq vaxtı mənim üçün alınan ayaqqabını nə qədər səliqəli, təmiz saxlamağa çalışsam da, ayağıma keçirib çölə çıxan kimi üstünə hücum edən tozlardan onu qoruya bilmirdim (indi mənə elə gəlir ki, mən heç çalışmamışam da, onlar səliqəli və yeni qalsınlar). Böyüdükcə gördüm ki, ayaqqabıya görə də insana qiymət verirmişlər. Sonra həyatın  böyüklər üçün nəzərdə tutduğu problemlərlə tanış olmağa başladıqca, ayaqqabını səliqəli və təmiz saxlamaq istəsəm də, çatdırmırdım. Çox vaxt elə tozlu ayaqqabılarla başqalarının qarşısına çıxmalı olurdum. Onlarda başdan ayaqqabılarıma qədər olan hissəmlə və ağzımdan  çıxan sözlərlə nə qədər müsbət hisslər doğurmuşdumsa da, ayaqqabımın üstündəki toz, əminəm ki, bu müsbətlərin (+) davamına çıxma (-) işarəsini də əlavə etmişdi. Buna icazəni də o insanlar verirdilər. Sanki, Mükəmməllik onlar üçün həmişə yuxarıda, Əskiklik isə həmişə qarşılarında olmalı idi.  Mənim ayaqqabımdakı tozlar, onların da ayaqqabısında olub, buna görə də qarşılarındakını əskik görməli idilər ki, yuxarıdakı Mükəmməliyin gözündə ayaqqabıları təmiz saxlamamaq kimi mənfi cəhətin  onlardan başqa birində də var olduğunu göstərsinlər. İki nəfər, üç nəfər, dörd nəfər, beş nəfər arasında bölünmüş günah daha neçə nəfər arasında bölünməlidir ki, bu acizlər Mükəmməlin gözündə təmizə çıxmış olsunlar?  
... ...   ...  ...  ... .... ...  ... Mən də bilmirəm.
Gecələr dostluqlarına, gündüzlər sevgilərinə xəyanət edən iki insan var idi - bütün vitrindəki manikenlərin yerinə, dükandakı satıcıların yerinə, marşrutdakı insanların yerinə, evdəki yalnızlığın yerinə. İki insan – İki dost. İki insan – İki sevgili.  Bir-birlərini çox yaxşı tanıyan iki dost, bir-birlərinin gizli dünyalarından bixəbər  iki sevgili olmalarına baxmayaraq, bir-birlərini öyrənməkdən doymayan iki insan. Hər ikisi hər gün yalana başqa libas geydirib bir-birinə satırdılar və bunu şüurlu şəkildə etdiklərindən xəbərdar idilər. Ancaq heç biri bir-birindən hesab istəmir, yalan olub-olmadığını dəqiqləşdirməyə çalışmırdı. Çünki, gündüzün dostluğu onların hər birinə ayrı-ayrılıqda gecə üçün də etibar təmin edir, hər biri özünə inanmasa da qarşısındakına inanmaq istəyib inanırdı. Bir gün bir-birlərindən gizlətdikləri onları bir-birindən ayırır. İki dost, iki sevgili ayrılır və bu ayrılıq onlar üçün ağır olmur. İllər keçir, hər biri digərinin boşluğunu doldurmağa rənglər tapır. Bir gün isə fələk oyunbazlıq edib onları yenidən bir-birinin qarşısına çıxarır. Ayrıldıqlarından bəri bir-birlərini zərrə qədər belə olsun yada salıb üzülməyən bu iki insan görüşdükdə gözləmədikləri bir şey baş verir. İkisi də həyəcandan, sevincdən, bu məqama kimi hiss etmədikləri darıxmağın qopardığı qarışıq hisslər fəvvarəsindən gözlərini qarşılaşdırıb donub qalmışdılar. Gözlərin görüşündən sonra qolları və qucaqları görüşmüşdü, bir-birlərinə bərk-bərk sarılıb heç vaxt ayrılmayacaqlarına söz vermək üçün ikisi də danışmaq istəmişdilər. Lakin, elə o an, illərdir onları böyüdən, qidalandıran yalanın vəd etdiyi sərbəstliyin şirinliyini ağızlarında hiss etmişdilər. Heç biri danışmamışdı. Bir neçə saniyə əvvəl əbədi sarılı qalmağı istəyən insanlar artıq bir-birlərinin qoynundan ayrılmışdılar, yenə də aralarında bir-iki addımlıq uçurum yaranmışdı. Mən onların bu hekayəsini eşidəndə bu hekayəyə o qədər də inanmamışdım, amma nədənsə ürəyimin dərinliyində üzülmüşdüm. O vaxtı bu üzüntünün səbəbini ayırd edə bilməsəm də, səni axtarmağa başladığım gündən o üzüntünün səbəbinin qorxu olduğunu anlamışam. Mən də əvvəllər sənin varlığından xəbərdar olmağıma baxmayaraq, bunu önəmsəmirdim, səni axtarmağa cəhd etmirdim. İndi isə səni axtararkən hiss edirəm ki, tapdıqda o hekayədəki iki dostun-sevgilinin arasına girən əğyarı mən özüm aramıza dəvət etmiş olmaqdan qorxuram. Bu o vaxtı məni “sənsiz” və “mənsiz” üzmüşdü, yəni mübtədalar olmasa da, cümlə digər üzvlərdən ibarət olsa da, mənim içimdə üzüntüdən, kədərdən ibarət qorxu hissi yoğurmağı bacarmışdı ...
İstirahət etməliyəm. Sənə gələn yolun yarısında yorğun düşüb bir də qalxmamaqla zəifliyimi nümayiş etdirmək istəməzdim. Məncə, bura elə tam istirahət etmək üçün dayanılacaq yerdir. Məni gözləmə. Gözləsən, gəlməyə də bilərəm. Gözləmə ki, gəlişimdən təəccüblənəsən. Gözləmə ki, gəlişim daha anlamlı olsun ...

                                                                                                          İmza: “Sən”

No comments:

Post a Comment