December 1, 2012

Ürək sol tərəfdədir, belə şeyləri tez hiss edər...


** Bir gün hakkımda “güçlü ruh sahibiydi” derseniz, inanın ben öldükten sonra, beni çok mutlu etmiş olursunuz. Ama yok, bazıları muhakkak, hakikate “olumsuz, negatif, melankolik” düşünce, pozitive ise hakikat olsa bile “aptal” düşünce diyerek, ruhumu bi` şekilde zayıf görürler. Onları şimdiden unutuyorum.

 ** Saçlarını rüzgar mı dağıttı? Hm... Sen öyle zannet. Aklımdan geçerken kalbime yakalanmış olmayasın? Ondandır belki...

** Yüreğinizi elinize verip kaybolan insanlardır, o yüreği gözünüzde kalem şekline salan. Yüreğinizi kaybettiğinizi sanarsınız, oysa her kes çok “yürekli” olduğunuzu düşünür. Ne güzel bi`şey bu kalem ya... Seni de aldatır, başkalarını da.Ama kimse farkina varmaz.

** Neye gülüyorum, biliyor musun? Gözümü katettiğim sokaklardan değil, sizler terk edip gittiğiniz sokaklardan alamıyorum. Aynı zamanda da öne bakmış oluyorum.Öne. Hiç tanımadığı, bilmediği boşluklara gözlerini alıştırmakla, aklının oyunlarına yüreğini de alet etmeyi seven insanın macerası da, bu boşlukları doldurmaktır zaten.

** Bəzən mənəviyyatın, ruhi aləmin oyunlarını bədən tərbiyəsindən verilən normativlərə bənzədirəm. O normativlərdən keçmək üçün həddən artıq təngənəfəs oluruq. Bədən tərbiyəsi bədəni formada saxlasa da, ruh forma məsələsində bir az tərsdir. Kimsə formasını saxlar, kimsə eybəcər bir şəkil alar, kimsə ümumiyyətlə itirər.

** Ən gözəl duyğuların qatilləri, məhkum olunmayanlardır.

** Gözəlliyin xatirələrdən qalmasından qorxurdum, indi özümün keçmişdə sakit gizlənməsindən qorxuram.

** Yaxşı bilirsiniz ki, əslində xoşbəxt olmağı deyil, sizi üzən şeylərlə barışmağı, onlara öyrəşməyi məsləhət görürsünüz hamınız. Axı, özünüzü tanıyırsınız.

** “Corab söküyü” hər kəsin corabını məhv etməyə başladı və insanlıq ayaqlarından başına qədər soyuqladı.
**  Həyat – o heç kəslə sənin qədər “mehriban düşmən” olmamışdı.

**  “Hiç olmadığın kadar” varsın aklımda.

** Разве жизнь не похожа на магазин пистолета? Сначала, с патронами которые уверяют  нас что мы бессмертны и исчезают в самый нужный момент. Потом остается самая последняя пуля для «контрольного выстрела». Но, она предназначена только для вас, а не для других как те предыдущие. И все. У кого магазин пуст, тот больше не возвращается. Жаль, что я в реинкарнацию не верю.

** Dilinizin ucunda yüzüme söylemediğiniz yanlış bi`düşüncenizin konuşmaktan korktuğunu biliyorum. Ama o düşünce sizden cesaretli, hiç değilse kendini sizden saklamıyor, siz onu benden sakladığınız gibi. Yürek sol tarafta, böyle şeyleri hisseder, bilmez misiniz? Hm...

** Boş ve düşüncesiz insanlar başkalarının düşüncelerini ağır sözlerle kınarlar. Bunu nasıl becerirler, merak ediyorum?

** Başkalarının akıllarında hep bir şeyler ararsınız. İyi arayın, belki faydası dokunur. Ama ararken o kadar derine inersiniz ki, yüreklerinden bi`şeyler çalıp kaybolduğunuzun farkına varmazsınız. İşte, o zaman, onlar da yüreklerindeki boşluğu sizin aklınızın yerine konuşmakla doldurur, kendilerinden bin türlü yeni düşünceler edinirler. Delirirler mi, acaba?

** Nerde olduğunu bilmiyorum. Bunu bilemeden şu an yerde bi` sürü insanın arasında 3-4 saniyelik yüzünü görebilmeyi hayal etmek her halde, en büyük “saflık”tır.Ya da nasıl diyorlar başka türlü? Aptallık mı? Evet, işte o, aptallık!

** Çok büyük bi` hayal gücünün mahsuluyu: hikaye biter, kalem uydurmaya devam eder.

** Güçlü insanların hayat, inceltse inceltse bellerini inceltir. Ruhları fazla kilolu olur, kaldıramazsınız.

** Belki de vedalaşmadan hayatımızdan çıkan insanları uzun zaman sonra yeniden görme şansı yakalarsak, selamlaşmak yerine veda sözcüğünü içimizden nasıl geliyorsa, öyle fırlamalıyız yüzlerine. Zaten belli, onları selamlarla tutamadık hayatımızda.

** Hayatı ne zaman kiraladığımı hatırlamıyorum, ama belli ki, benden önce birileri iyi bakmamış.

** Yaradan sizi yarattı, daha ne istiyorsunuz?!

** Yıkılanı yıkan geçmişle teselli etmeye kalkan insan değil miyiz? Bilmiyorum, belki de bi` zamanlar öyle değildiniz. Ama o zaman  ben yoktum, göremedim, kusura bakmayın.

** Когда человек сам хочет казнить  себя за свои ошибки – страшно. Не всякий поймет. Одно дело самоубийство, другое… Страшно. Одно дело убить себя из за глупой меланхолии, и чувства что ты несчастлив, другое казнить себя сознанием того что ты сделал что то очень плохое…Другое…Страшно.

** Göz yaşı, uzun zamandır kalbimden habersizsin.

** Əvvəllər insanlar tarixə düşürdü, indi isə öncə google və wikipediyaya düşür, sonra orda qaldısa, tarixdə də qala bilmə şansının dalıyca qaçır. Tarix də imicini dəyişib. İnsanlıq! Hər şeyi dəyişdin, bir özünü dəyişə bilmədin. Elə hey bir dövr keyfiyyətsizlərin çoxaldı, keyfiyyətlilərin azaldı, bir dövr isə əksinə, amma yenə də istəklərin imkanlarına görə çox böyük oldu.

No comments:

Post a Comment